Korruptsiooniskandaal on tõusuteel

14/12/2022

Kelle päid veel Brüsselis Katari altkäemaksuskandaali pärast veerema hakkab?

Mille eest võidi altkäemaksu anda? Mida täpselt üritas Katar mõjutada Euroopa Parlamendi asepresidendile Eva Kailile ja mitte üksnes talle altkäemaksu andes? Vaevalt ainult seda, et Kaili ütleks, kui head on lood inimõigustega selles emiraadis. Jah, asi võis olla viisavabaduse lepingus (mida nüüd tagasi lükatakse), kuid, kirjutab Brüsseli ajaleht Politico, eurosaadikud kahtlustavad, et kõik on palju hullem – asi on EL-i ja Katari vahelises lennundusleppes, mis oli allkirjastatud eelmisel aastal. Selle lepinguga (mida muide kritiseerisid lennufirmad ja EL-i ametiühingud) saab maailma üks suurimaid lennufirmasid Qatar Airways piiramatu juurdepääsu Euroopa turule (450 miljonit inimest) ja samasuguse   juurdepääsu Katari turule (2,9 miljonit inimest) saavad ka EL-i lennufirmad. Euroopa Parlament ei ole lepingut veel ratifitseerinud.

Kes veel võis altkäemaksu anda? Politico kirjutab, et endist Itaalia eurosaadikut Pier Antonio Panzerit süüdistatakse veel ka selles, et ta võttis altkäemaksu Maroko võimudelt.

Energeetika. Euroopa institutsioonid jõudsid eelkokkuleppele REPowerEU skeemi loomises, et aidata EL-i riikidel vähendada oma energiasõltuvust Venemaast. REPowerEU tähendab 20 miljardit eurot "uusi fonde".

Foto: Aero Icarus / Flickr (CC BY-NC-SA 2.0)