Kas EL loobub alates 2035. aastast "mustade" autode tootmisest?
Kas me ei jookse liiga kiiresti? Nädal tagasi kiitis EL lõplikult heaks sisepõlemismootoriga autode tootmise järkjärgulise lõpetamise alates 2035. aastast. EL-i ühisturuvolinik Thierry Breton lööb aga häirekella. Intervjuus Brüsseli ajalehele Politico ütles ta, et see keeld tekitab Euroopa majandusele tohutut kahju – ja selle meetme mõju kogu tootmisahelale oleks nii laastav ("jutt käib 600 000 töökohast"), et EL lihtsalt ei saa seda endale lubada. Lisaks vaevalt et elektriautode masstootmine on üldse võimalik: „2030. aastaks vajame 15 korda rohkem liitiumi, neli korda rohkem koobaltit, neli korda rohkem grafiiti ja kolm korda rohkem niklit. Peame tootma rohkem elektrit – 20–25% võrra, ja see peaks olema roheline elekter, mitte CO2 heitkogustega seotud. Lisaks meil läheb tarvis seitse miljonit laadimisjaama, täna on neid vaid 350 tuhat, 70% on koondunud kolme riiki - Saksamaale, Prantsusmaale ja Hollandisse.“ Breton nõuab "hädapidurit" - sätet, et 2026. aastal analüüsitakse olukorda uuesti - ja vajaduse korral tähtaega lükatakse edasi.
Foto: Bernard Spragg. NZ / Flickr (CC 1.0)